Wygniatanie maską, Distress Spritzer

Dzisiaj na przykładzie kartki ślubnej chciałam pokazać kilka ciekawych trików.

rozana1Tło kartki oraz papierowe różyczki zostały popsikane z użyciem markerów Distress przy pomocy pompki (spotkałam już inne określenia typu aerograf oraz spritzer z angielskiego).

rozana3Pompka sama w sobie jest droga, ale ja mam sporo markerów i za mgiełkami nie przepadam, więc pozwoliłam sobie zainwestować i jestem zadowolona. Jednak muszą być uczciwa, na pewno da się bez tego sprzętu żyć, szczególnie jeżeli markerów się nie ma😉 Cieszy mnie natomiast bardzo, że mogę sobie psikać pod kolor kolorowanek.

pompka_distressStemple róże i listki pomalowałam i odbiłam markerami wodnymi Distress a następnie rozmyłam pędzlem z wodą.

rozana4Tło kartki zostało wygniecione na maszynce a zamiast folderu do embossingu użyłam maski/szablonu marki Latarnia Morska imitującej plaster miodu. Róża na środku została również wygnieciona maską/szablonem a następnie potuszowana tuszem Distress Tattered Rose.

rozana2Maski/szablony Latarnia Morska idealnie nadają się do wygniatania. Można nimi wygniatać wzory przy pomocy dłutka do embossingu, czyli charakterystycznej kulki (wersja dla cierpliwych). Świetnie sprawdza się w zastępstwie folderów i wygniatania w coraz popularniejszych maszynkach (i są co najmniej 3 razy tańszą wersją).

Kartka była przygotowana na pokaz pt. „Robota na opak” na Papiorzany Comber w Katowicach. Można ją było oczywiście wykonać bardziej tradycyjnie, ale w pokazie chodziło o to by nauczyć się nowych, ciekawych rzeczy🙂

Dzięki pomocy Marty Krupa mogę Wam dzisiaj przedstawić zestaw płytek dla maszynek BigShot i Evolution, bo sama mam Cuttlebug. Jeszcze raz dzięki za pomoc :-*

Zdjęcia są zrobione tak by widać było zestaw użytych płytek, ale jeżeli będziecie wygniatać to oczywiście należy ułożyć wszystko jedno na drugim🙂

BIG SHOT

SOLO SHIM + jedna przeźroczysta płytka (standardowe płytki w zestawie startowym)
+ zestaw dodatkowy płytki i gumy dedykowany do maszynki Big Shot (guma/mata do embossingu oraz płytka czarna do embossingu)

big_shotEVOLUTION

płytki, które są w zestawie startowym do maszynki
platforma do embossingu/wycinania (6″ x 13″)
silikonowa mata (niebieska)
mata B

evolutionCUTTLEBUG

– standardowy zestaw płytek dodawany do maszynki  (zestaw jak do folderu do embossingu z instrukcji)
– płytka A
– 2x płytka B
-gumowa mata do embossingu – tutaj użyta Spellbinders (dostępne dwie w zestawie, Cuttlebug ma dedykowaną swoją matę, ale w podobnej cenie co Spellbinders oferuje jedną matę)
– dodatkowa tekturka lub złożony papier ksero – ja używam tekturki, która znajduje się jako wzmocnienie w bazach na kartki Anita’s

cuttlebugA tak to wygląda po przepuszczeniu u mnie na maszynce🙂

cuttlebug3Tutaj i tutaj możecie podejrzeć przykłady wykonanych przeze mnie kartek z wygniatanymi motywami. A na koniec na zachętę mam jeszcze kartki, które wykonały Panie nauczycielki w pewnej szkole na przeprowadzonych przeze mnie jakiś czas temu warsztatach. Wszystkie wygniatały i tuszowały tak pierwszy raz🙂

kartka_warsztat1Do dzieła!

W razie pytań, w miarę możliwości służę pomocą🙂

One thought on “Wygniatanie maską, Distress Spritzer

Skomentuj

